Претензія являє собою процесуальний документ, який, як правило надсилається особі з вимогою усунути порушені ним зобов’язання. Складання претензії необхідно для врегулювання правового спору в досудовому порядку і є так званою претензійної стадією вирішення спору.
Претензія є важливою стадією досудового врегулювання спору, тому грамотне її оформлення та написання відіграє важливу роль при вирішенні спірних ситуацій.
Написання претензії
Переконлива і обґрунтована претензія – запорука успішного врегулювання розбіжностей між сторонами договору у досудовому порядку.
Написання претензії оформляється в довільній формі, але при складанні слід врахувати основні вимоги:
- У графі «адресат» має бути прописано найменування організації, її юридична адреса;
- Надання повної інформації про заявника;
- Детальний виклад всіх вимог і суті претензії;
- Обов’язково посилатися на норми законодавства;
- Опис намірів заявника при невиконанні особи своїх зобов’язань в добровільній формі;
- Вказати дату складання претензії, посвідчення документа особистим підписом;
- Прикріпити необхідні документи до претензії, на яких засновані вимоги.
Складання претензії
Претензія оформляється у двох примірниках відповідно до кількості сторін, відповідно, один відправляється особі яка порушила правила, з обов’язковою відміткою в отриманні, а другий залишається у заявника. Заявник повинен мати претензію для того, щоб він міг підтвердити отримання претензії опонентом.
У разі відмови адресатом отримати претензію, її можна відправити цінним рекомендованим листом з описом письма. У такій ситуації особа повинен відповісти на лист протягом місяця з дня, коли особа отримала таку претензію.